Jag blir så arg!

Jag och Pe gjorde ett avtal igår.. han åkte iväg strax efter nio igår kväll för att hjälpa en kompis sätta upp en tv. Jag var sjukt trött och tänkte gå och lägga mig när han gick.. Men han ville att jag skulle hålla mig vaken tills han kom hem, han skulle inte dröja så länge sa han.. Jag sa att det skulle jag göra om han tog upp Neo nu på morgonen så att jag kunde få sova ut, för jag var (är) värkligen trött. Så vi gjorde en deal....
Sagt och gjort, jag satt uppe till kl 12, då pallade jag inte längre, höll på å somna där jag satt. Så jag går och lägger mig = är inte vaken när Pe kommer hem..

Imorse vaknade Neo halv sju, jag väcker Pe och säger åt honom att kliva upp - han vägrar. Han tycker inte att jag höll min del av avtalet. Gjorde han det då? Näee. Skulle inte dröja så länge.. Tre timmar är ganska länge tycker jag...
Sååå igår satt jag uppe så länge jag bara orkade i tron att jag idag skulle få sov ut ordentligt. Fick sova ca 6 timmar, jag som redan är sjukt trött och sliten, medans Pe, vars fel det är att jag fick sova så lite inatt och som har fått sova så länge han velat hela veckan, ligger och sover...
Nu är jag förbannad, jävligt förbannad...

Ungefär så här förbannad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0