När bokmalen fick en bebis..

Jag har alltid vart en riktig bokmal, slukar böcker hit och dit. Hade en period när jag gick på högstadiet när jag läste en bok om dan. Jag var på biblioteket varje dag och lånade en ny bok.. På den tiden gjorde jag inget annat på min fritid än att läsa.
Jag har oxå lyckats med bedriften att under ett års tid läsa ut en bokserie bestående av 47 böcker. Sagan om isfolket av Margit Sandemo, som förövrigt är världens bästa författare enligt mig. Jag har oxå läst Häxsmästaren (15 böcker) och Ljusetsrike (20 böcker) som är efterföljare till Sagan om isfolket. Dessa böcker är nog dom bästa jag har läst, och jag har läst en hel del böcker. Nån gång i mitt liv tänker jag läsa om dom, allihopa.

När jag blev gravid så började jag läsa på en serie av Diana Gabaldon som handlar om en kvinna som reser tillbaka till 1700-talet. Den första boken slukade jag i ett naffs, den andra boken han jag läsa halva av, sedan kom Neo..
Nu, 7 och ½ månad senare är jag äntligen klar med den och jag har redan börjat på nästa och har hunnit en bra bit i den..  Nu har jag kommit in i mitt läsande igen och det känns riktigt skönt, jag älskar ju att läsa! Men man måste ta sig tid, tid där man skulle kunna göra så mycket annat, för har man en bebis så blir det inte mycket tid över för sig själv..
Så därför, istället för att sitta här så tänker jag nu passa på å läsa lite medans ungen sover =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0