Full fart

Har vart fullt ös hela dan. Vi började med att ta en promenad till öster för att hälsa på Pes kompis Tommie, men det blev att vi gick hem till Pes syrra först. Neo var nästan däckad av trötthet när vi vart klart hos Pes syrra så därför gick vi hem och Pe och Buddha fick gå själva hem till Tommie.

Väll hemma så kom mamsen hit för att vara bebis- och hundvakt medans jag gick till körskolan för att köra, Pe åkte och jobbade. Efter körlektionen så kom mamma med hund och bebis och hämtade upp mig osså åkte vi hem till henne. Min mormor var där och lagade mat som hon gör varje onsdag, hon är bäst på att laga mat min mormor =)
Buddha fick oxå träffa Stella och Tequila, mammas hundar. Dom mobbade ut honom stackarn. Först så fick han inte komma in i huset men efter ett tag så släppte dom in honom. Väll inne så låg tjurkärringarna bara på kökssoffan medans Buddha hoppade runt på golvet och ville leka men dom bara bjäbade åt honom när han kom för nära. Buddha tyckte nog att dom var de tråkigaste hundar han träffat :P
Men det gick ju bra iaf, dom rök inte ihop eller så, även om damerna inte var så vänligt inställda.
Gilberg kom förbi med GG oxå (en hanhund). Det gick väl lite mindre bra. Jag satt på golvet och höll i Buddha som vibbrerade i hela kroppen och morrade och gjorde en massa andra konstiga strupljud. Så GG fick gå igen. Inte så smart kanske att jag satt med Buddha, då blir han ju dubbelt så kaxig. Men han visade inte minsta tecken på att vara vänlig mot GG så då fick det va.

Nu är vi hemma igen och Neo har precis lagt sig, Buddha lika så. Jag ska ta å kolla upp om det är nått spännande på tv annars blir det att läsa lite  för min del.
Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0